Monday 12 December 2011

RESPECT!!!!

Haloo2... Malam ni akan nak citer pasal orang yang xreti hormat privasi org lain... Geram betol ngan orang2 cmni... Ada 2 benda yang buat aku geram sgt ngan diaorang ni... Nak tau x??? Xmau tau pon xpa, aku tetap nak luahkan jgk.... hahaha....

First, aku tau la diaorg da speaker mantop2... Tapi xyah la nak bukak lagu kuat2 sampai ganggu org nak study n nak tidoq... Xpon klu nak bkk kuat2 jgk pakai je la headphone ke earphone ke.... Xdak sapa nak kesah... Lantak kau la nak samapi pekak ke apa ke....

Second, bla sembang mcm nak bg dengar satu blok apa yg nak sembang... Padahal member sebelah bilik jerk... Xpayah la terpekik2, sakit telinga aku dengar wei. ... Bising 24 jam,  xkira masa... Orang lain klu nak bergelak ketawa pon ada gak masa2 tertentu, tu pon teragak2 takot ganggu orang lain... Ni xda, memang xpernah pikir langsung privasi org lain.... Nak tegur dh besaq2 panjang pon...  Klu tegur gerenti masam muka... So, pandai2 la pikiaq sendiri....

Selagi aku bleh sabaq xpa, jangan sampai kesabaran aku hilang sudah.... Klu kesabaran aku hilang, kalah letusan gunung berapi  kot.... hahaha...

Bagi aku menghormati pravasi orang sekeliling sgt penting.... Jangan sesekali buat orang sekeliling kita rasa xtenteram dan tertekan dengan perbuatan kita...  Mmg aku tau aku pon bkn perfect sgt, tp aku masih cuba hormat n jaga privasi org lain....

Tu jela entri aku utk mlm ni.... Blog aku ni la tempat aku meluahkan kegeraman aku ni.... hehehe...

AKU HANYA INSAN YANG LEMAH... KESABARANKU JUGA ADA BATASANNYA.... W/BAGAIMANA PUN, HARAP2 AKU TERUS JADI SEORANG YANG PENYABAR......


 

2 comments:

  1. lau ko x puas hati / rasa terganggu, ko tegur je depa. kdg2 depa ni x sedaq diri.

    sambil ko tegur tu wat muke manis, ak penah tgur jiran depan bilik, tp hubungan ktorg still ok.

    jgn terlalu amik hati org smpai hati kte sendiri sakit. sekali sekala jagalah hati kita agar sentiasa tenang. :)

    #nasihat. yg baik dijadi pedoman, yg buruk jd sempadan. ^^

    ReplyDelete
  2. hehehe.... InsyaAllah... Harap sem lasy ni xda lagi gangguan yg xmenyenangkan.... thanks for ur advice... (^_^)

    ReplyDelete