Saturday 9 April 2011

MENANTI RAMADHAN YANG BAKAL MENJELANG TIBA BEBERAPA BULAN LAGI....

Assalamualaikum semua.... Tak sabar ak menunggu Ramadhan kembali. Aku b'hrp kedatangan Ramadhan kali ini lebih bermakna buatku dan jg sahabat2 sekalian... Yang paling best, adalah taun ni ak bleh menyambut kedatangan bln Al-Mubarak ni bersama2 family tersayang. Ak xperlu lg menunggu2 cuti utk bersahur dan berbuka bersama2 family ak, terutamanya mak abah tersyang... Kali ni akan berada di rumah disepanjang bln Ramadhan, InsyaAllah... Syukur sgt2...


Harap2 Ramadhan bulan Ramadhan kali ni jgk aku dpt tolong abg aku berniaga kt bazar Ramadhan... Biasanya dia akan jual buah tembikai, air soya dan buah2an lain la ikut buah apa yg ada pada musim tu..Utk sebelum ak hnya sempat tolong time dh akhir2 ramadhan ja sbb xde cuti...  Tapi tahun ni aku ada kt umah... hehe... Tu pun klu aku xdpt keja part time la time cuti 4 bln nnt.. tp aku selalunya p lambat sikit la sbb nak tolong mak aku masak kt umah dulu... Berniaga kt bazar ni mmg best... Macam2 ragam org kita bleh tgk... Lg best bla jualan kita laris lg la semangat... lagu satu klu kita nak berniaga ni xleh malu2, kita kne pandai ambik hati pelanggan... Biasa klu kakak2 aku da sekali kt situ mmg meriah ar... Mulut mcm bertih jagung nak menarik pelanggan...  Anak buah aku yang kecik tu pon klu bleh tiap2 ari nak ikut p berniaga... Kdg2 sampai tertido dia kt situ... mmg kelakar klu ingat blk... hehehe... Kenangan2 tu aku masih smpi hari ni, mmg best...


 Dan yang paling penting, harap2 Ramadhan yang akan tiba tidak lama lg ni, akan lbh mengajarku erti kesabaran n juga keikhlasan... Ramadhan juga adalah bln utk kita memperbaiki diri kita di samping kita membuat amal ibadah... Di bln Ramadhan jgk kita digalakkan berjimat cermat, bknnya berbelanja lbh besar... Ak jgk berhrp dpt mengawal nafsu berbelanja ak... Semoga harapanku ini akan tercapai dgn jayanya... hehehe...




Semoga ak dipanjangkan umur utk menyambut kedatangan Ramadahan yang bkl menjelma tdk lama lg... Amin...

No comments:

Post a Comment